УПИС СТУДЕНАТА

Упис студената по коначној ранг листи у првом уписном року, обавиће се на шалтерима Службе за студентске послове.

НАПОМЕНА: По упису у I (први) семестар студија на Машинском факултету студент нема право исписа са Факултета до почетка II (другог) семестра студија, нити право на повраћај школарине за I семестар.

УПИС СТУДЕНАТА КОЈИ СЕ ФИНАНСИРАЈУ НА ТЕРЕТ БУЏЕТА РЕПУБЛИКЕ СРБИЈЕ

Кандидати који стекну право на упис у овој категорији подносе:

1. оверену потврду о пријави на конкурс;
2. оверене фотокопије докумената и оригинална документа на увид;
3. извод из матичне књиге рођених само за стране држављане и за кандидате рођене ван Републике Србије;
4. 2 (две) фотографије формата 4,5 х 3,5 сm (једна за ШВ-20, а друга за индекс);
5. попуњен образац ШВ-20 (образац се попуњава електронски, а штампана верзија се потписана предаје на Факултету и на њу се налепи фотографија на назначено место) ШВ-20 образац се може добити и у Скриптарници МФ ;
6. попуњен и потписан индекс, са налепљеном фотографијом на назначено место (НИКАКО НЕ ЛЕПИТИ ФОЛИЈУ); индекс купити у Скриптарници МФ;
7. попуњен и потписан уговор о уређивању међусобних права и обавеза студента и високошколске установе (уговор се добија у Скриптарници МФ);
8. доказ о уплати накнаде Центру за развој каријере,
9. по потреби и друге доказе.

Напомена: Kандидати који планирају да конкуришу за смештај у објектима Студентског центра, треба да благовремено овере фотокопију дипломе.
Кандидат који је стекао право уписа, а не упише се у за то предвиђеном року, губи право на упис и уместо њега ће се уписати следећи кандидат према утврђеном редоследу.

УПИС СТУДЕНАТА КОЈИ САМИ ФИНАНСИРАЈУ ТРОШКОВЕ СТУДИРАЊА (САМОФИНАНСИРАЈУЋИ)

Кандидати који стекну право на упис у овој категорији подносе:

1. оверену потврду о пријави на конкурс;
2. оверене фотокопије докумената и оригинална документа на увид;
3. извод из матичне књиге рођених само за стране држављане и за кандидате рођене ван Републике Србије;
4. 2 (две) фотографије формата 4,5 х 3,5 сm (једна за ШВ-20, а друга за индекс);
5. попуњен образац ШВ-20 (образац се попуњава електронски а штампана верзија се потписана предаје на Факултету и на њу се налепи фотографија на назначено место) ШВ-20 образац се може добити и у Скриптарници МФ ;
6. попуњен и потписан индекс са налепљеном фотографијом на назначено место (НИКАКО НЕ ЛЕПИТИ ФОЛИЈУ) ; индекс купити у Скриптарници МФ;
7. попуњен и потписан уговор о уређивању међусобних права и обавеза студента и високошколске установе (уговор се добија у Скриптарници МФ);
8. доказ о уплати накнаде Центру за развој каријере,
9. доказ о уплати за допунски део школарине за У.Б.,
* НАПОМЕНА: За стране студенте који се сами финансирају допунски део школарине за У.Б. уместо 2.000,00 динара износи 2.500,00 динара.

10. доказ о уплати прве рате школарине (жиро-рачун Машинског факултета број: 840-1876666-10 са сврхом уплате Део школарине на ДАС и позивом на број 202)
11. по потреби и друге доказе.

Цене су објављене на сајту Машинског факултета (“Ценовник студија и услуга при студирању на Машинском факултету”).


Упис страних студената

Страни држављанин, може конкурисати и уписати се на студијски програм под истим условима као и држављани Републике Србије.

Страни држављанин може остварити једино статус студента који се сам финансира и мора плаћати школарину.

Кандидат - страни држављанин, приликом пријављивања на конкурс, подноси решење о признавању стране јавне исправе, уколико је високошколска исправа о претходном образовању стечена у иностранству.

Уколико поступак признавања није окончан, ови кандидати уз пријаву подносе потврду о томе да је поступак у току.

Особе које поседују страну високошколску исправу, морају поступак признавања за потребе наставка образовања започети најкасније петнаест дана пре истека рока који је факултет одредио за пријаву на конкурс.

Страна документа предата после ових рокова, омогућавају конкурисање за упис тек следеће школске године.

Пре уписа кандидат страни држављанин је дужан да факултету/Универзитету поднесе доказе:

  • да је здравствено осигуран за школску годину коју уписује;
  • да влада српским језиком или језиком на коме се студијски програм изводи.

Упис држављана Србије који су претходно образовање завршили у иностранству

Држављанин Србије који је завршио претходно образовање у иностранству може да конкурише за упис на студијски програм ако има решење о признавању стране високошколске исправе за наставак образовања на Универзитету у Београду и упис конкретног студијског програма. Уколико поступак признавања није окончан, ови кандидати уз пријаву подносе потврду о томе да је поступак у току.

Особе које поседују страну високошколску исправу, морају поступак признавања за потребе наставка образовања започети најкасније петнаест дана пре истека рока који је факултет одредио за пријаву на конкурс.

Страна документа предата после ових рокова, омогућавају конкурисање за упис тек следеће школске године.


Упис припадника српске националне мањине из суседних земаља

Припадници српске националне мањине из суседних земаља, укључујући стипендисте Програма „Србија за Србе из региона“ у школској 2025/2026. години могу се уписати у прву годину студија под истим условима као и држављани Републике Србије, укључујући право на буџетско финансирање.

Суседне земље су: Мађарска, Румунија, Република Бугарска, Република Северна Македонија, Република Албанија, Босна и Херцеговина, Република Словенија, Република Хрватска и Црна Гора.

Ови кандидати приликом пријаве на конкурс, поред прописане документације достављају и изјаву у писаној форми да су припадници српске националне мањине.

Припадник српске националне мањине из суседне земље, који је стипендиста Програма „Србија за Србе из региона”, приликом подношења пријаве и прописане документације за упис на студије, високошколској установи подноси и потврду Министарства о статусу стипендисте.


Упис лица са инвалидитетом

Кандидат који конкурише за упис на студијски програм у статусу кандидата са инвалидитетом, приликом конкурисања за упис на жељени студијски програм, поред обавезне конкурсне документације доставља и мишљење о утврђивању статуса кандидата са инвалидитетом.

Рок за покретање поступка утврђивања статуса кандидата са инвалидитетом је 15. јул 2025. године.

Поступак се покреће подношењем захтева за утврђивање статуса кандидата са инвалидитетом Канцеларији за студенте са инвалидитетом, на прописаном обрасцу.

Особе са инвалидитетом могу полагати пријемни испит на начин прилагођен њиховим могућностима, односно у њима доступном облику, а у складу са објективним могућностима факултета.

У циљу остваривања права на прилагођавање полагања пријемног испита, особа са инвалидитетом је у обавези да писaним путем образложи на који начин је потребно прилагодити полагање пријемног испита и то образложење достави приликом пријаве на конкурс за упис на студијски програм.

За све информације и консултације, особе са инвалидитетом могу се обратити Канцеларији за студенте са инвалидитетом на телефон 065/3031-261 или електронском поштом на адресу ucsh@rect.bg.ac.rs. Канцеларија за студенте са инвалидитетом налази се на адреси Булевар Зорана Ђинђића 123б.